納匝肋人耶穌Jesus von Nazaret 讀後感



It's Ratzinger again :) 呢排睇本篤嘅書睇得有啲上癮,所以就睇埋呢本巨著。我覺得呢本中文翻譯唔錯,睇嘅時候有種新鮮感。唔知係咪自己睇慣咗本篤啲書,呢次不但覺得呢本書唔譖氣,反而覺得好引人入勝。唔知係翻譯得好,定係本篤嘅寫作方式神奇,定係呢次嘅內容令我感興趣,我認為呢本書係一個基督論之大雜燴,內容包括好多舊約中天主與以色列人之間嘅盟約點樣指向耶穌基督。於此想分享我自己最覺得有趣嘅一節:點解猶太人至今仲未皈依天主教?最crucial嘅地方就係佢哋未能接受得到耶穌自認為天主。本篤用咗一位好虔敬嘅猶太經師一本書作討論,該書係關於該猶太經師默想山中聖訓嘅情景。呢位經師對耶穌所講嘅道理都感到驚奇不已,但係講到耶穌教訓人嘅權威呢方面,卻有種未能接受嘅地方。先用耶穌同其門徒係安息日採麥子食嘅事件開始講,呢位經師其實能過接受認同其行為,因為耶穌係「司祭」,所以冇問題。個問題反而係關於耶穌所帶來嘅十誡上嘅更新,為佢哋自認天主所啟示,一個特選嘅民族,感覺到一種自古以來嘅傳統迎來耶穌嘅「更新」大衝擊,有如所有傳統文化 - 即其民族身分象徵 - 都變得不是必要嘅感覺。其實諗深一層,只要耶穌係天主,所有更新 - 並非廢除 - 就會便得合理。再加上耶穌係講授經文嘅權威,並非於普通經師,而是因為佢係天主子,所有舊約嘅承諾都係佢身上實現。簡單講句,係猶太人未能接受耶穌自認為天主。

有時睇呢啲書好開心,因為睇嘅時候,有如將洋蔥啲皮一層一層搣,係一種奧祕,係一種有如去理解天主俾人類嘅禮物 - 智慧,將呢份禮物拆開,而當你拆開咗,雖然好滿足,而你又知道自己只係理解咗呢個浩瀚無窮嘅知識嘅冰山一角,有種想繼續搵落去嘅感覺。

不過,我自己覺得去理解天主,又唔可以單單從學術,純知識咁去理解。係睇本篤嘅書嘅時候,我感受到一種靈修嘅元素,姐係我覺得本篤佢自己係做咗好多祈禱,係天主面前會自訟自承,正個生命都係願意打開俾天主咁樣。

差開話題講,之前去聖瑪利安老院同啲修女傾計,佢哋談論天主嘅時候,冇講一啲好深奧嘅知識,只係好單純地講一啲祈禱,補贖,愛。但係係佢哋講天主嘅時候,我感受得到佢哋對天主嘅真誠同愛 - 有啲嘢係呃唔到人,係一份真誠。

前幾日同神師傾偈,自己明白到一個事理 - 知識只係一種幫助,最緊要嘅係我哋幾願意將自己交托俾天主。聽落去好似cliché,但其實呢啲道理入邊,又係有一種奧祕,係需要透過祈禱同對天主嘅真誠先能夠明白嘅箇中道理。

最後,又想提及前幾日同朋友去澳門USJ聽seminar時明白嘅道理 - "People can live without faith and love, but not without hope... Without hope in God, there is no hope."

係呀,呢啲說話我哋成日聽,但係能夠明白幾多,又係一個personal question了。願我們每人到能夠真誠地認識這位 perfectus homo, perfectus deus - 納匝肋人耶穌。

留言